Anita vertelt

“Ik wist niet meer hoe ik moest betalen.” Anita heeft de ziekte van Alzheimer.

“Ik wist niet meer hoe ik moest betalen.” Anita heeft de ziekte van Alzheimer. Als ze ziet dat haar favoriete koffiemerk in de aanbieding is, besluit ze naar de supermarkt te gaan. Bij de kassa blokkeert ze: “Ik bevroor en stuntelde. Er gebeurde zó veel in mijn hoofd: boodschappen op de band, vervolgens inpakken, pinpas uit mijn telefoonhoesje halen. Ik raakte in de war. En wist niet meer hoe ik moest betalen.”

De supermarktmedewerker stelde haar meteen gerust: “Rustig aan, ik heb alle tijd.” Dankzij deze woorden kon Anita alsnog zélf afrekenen: “Ik voelde me gehoord en geholpen. En kwam helemaal happy thuis!” 💙